Arriviert! - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Tom Botterblom - WaarBenJij.nu Arriviert! - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Tom Botterblom - WaarBenJij.nu

Arriviert!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 Februari 2014 | Duitsland, Paderborn

Op het moment dat ik dit aan het typen ben, zit ik rustig met een glas drinken achter mijn net ingerichte bureau in Paderborn. Vandaag ben ik met de bus en de trein vanaf Arnhem hier naartoe gerezen.
Het begon al gelijk goed met drie kwartier tot een uur vertraging van de busmaatschappij die me naar Duisburg moest brengen. Toen ik eenmaal daar aankwam ben ik met de trein verder gegaan en moest ik nog een keer overstappen voordat ik in Paderborn op het centraal station aankwam.

In Paderborn werd ik opgehaald door mijn buddy die geregeld is door de International Office van de universiteit waar ik ga studeren. Blond haar en blauwe ogen, stereotype Duitse meid wat wel eens voorbij komt in Nederland werd weer eens bevestigd :P Maar goed, zei leidde me een kort rondje door de stad en mijn eerste indruk is vooral degene die ik vorig jaar toen ik er al een keer was ook had: klein maar gezellig. De huisjes staan dicht op elkaar, mensen zijn vriendelijk en veel studenten kennen elkaar. Ik denk dat ik me hier wel op mijn plek ga voelen :D

Morgen ga ik naar de universiteit om alles omtrent mijn verzekering, inschrijving, vervoersbewijs en dergelijke te regelen zodat ik goed kan beginnen aan mijn studie hier. Maandagavond heb ik een introductie met andere internationale studenten en dinsdag begint het met de taaltest en taalcursus. Nu weet ik niet of ik er veel moeite mee ga krijgen, alle nieuwe mensen die ik ontmoet heb vandaag bevestigen weer dat ik al heel goed Duits spreek. Een goede start!

Liebe Grüße aus Paderborn!

  • 27 Februari 2014 - 21:27

    Frits Botterblom:

    Gutentag Tom,

    Fijn om te horen dat je veilig en wel bent aangekomen in Paderborn. Sorry nog van afgelopen zondag, ik ben een beetje abrupt weggegaan maar het werd eensklaps zo druk, dat werd me teveel. Maar ik heb nog wel een leuk gesprek gehad met jouw vriendin, haar naam weet ik niet meer.Ze had het erover dat haar moeder ook fotografie als hobby had, ik ben inmiddels lid van fotoclub Angeren, dus ik was reuze benieuwd naar wat voor foto's zij maakte. Kun je mij in kontakt brengen met je vriendin, haar e-mail adres b.v.
    Ik geraak al aardig thuis in Angeren, leuke buurt, leuke buren. Iedereen is een beetje op zichzelf, genietend van de rust.
    Ik ben al bij een buurvrouw op visite geweest, ik heb verteld dat ik van muziek hou, ik heb niet gezegd dat het ook wel eens stevige muziek kan zijn en dat dan de volumeknop een beetje te ver open gaat staan, maar dat vond ze niet erg. Zie je het voor je, oude dames aan het breien en buurman Frits draait Rammstein......
    daar wordt over gepraat, je hoort het nog wel.

    Groetjes van Frits

  • 27 Februari 2014 - 22:06

    Antoin En Cecilia:

    Ha die Tom,

    Nou dat gaat helemaal goed komen met jou daar in Paderborn. Jij maakt er wel iets van. Succes en een leerzame en leuke en gezellige tijd.
    groetjes Antoin en Cecila en de boys

  • 27 Februari 2014 - 22:06

    Michel:

    Proost makker.

  • 28 Februari 2014 - 09:00

    Margret Holleman:

    Hallo Tom,

    schön, dass es dir jetzt schon gefällt. Viel Spaß im schönen Sauerland!

    Viele Grüße,
    Margret

  • 28 Februari 2014 - 09:15

    Hetty:

    Hoi Tom,

    Een fijne en leerzame tijd in Paderborn! Geniet ervan.

    Groetjes, Jo, Ellen, Noud en Hetty

  • 28 Februari 2014 - 09:36

    Ome Sjaak:

    he gast, volgens mij gaat dit goed komen met je.Fijne tijd daar gewenst en vooral bezig zijn met leren he.

    je nodigt ons nog wel een keertje uit om het stadje te komen bezichtigen.
    welk merk bier voeren ze daar trouwens.
    groeten uit ermelo

  • 28 Februari 2014 - 09:53

    Sissy:

    Hallo Tom,
    jetzt hat es also richtig angefangen...
    Deine positive und offene Haltung wird dir eine tolle Zeit bescheren im kleinen aber gemütlichen Paderborn.
    Ich wünsche dir einen guten Anfang, um deine Deutschkenntnisse brauchst du dir keine Sorgen machen.... :-)
    Lass es dir gut gehen,
    Sissy

  • 28 Februari 2014 - 10:50

    Theo Bijkerk:

    Hallo Tom,

    es wird dir bestimmt gefallen! Genieß die Zeit!
    Gruß
    Theo

  • 28 Februari 2014 - 12:33

    Irma.:

    Hoi Tom,

    Heel veel plezier en succes in Paderborn!

    Groetjes, Wilfred, Irma en Bas.

  • 28 Februari 2014 - 13:01

    Jacqueline Gerrits:

    Hallo Tom,

    wat fijn dat je goed gerezen bent ;-).

    Ik wens je heel veel plezier in Paderborn.

    Groet, Jacqueline

  • 28 Februari 2014 - 16:48

    Trees:

    Hee Tom,

    Het gaat helemaal goedkomen met je, daar in Paderborn. Wij hebben er alle vertrouwen in.
    Dus.. Go for it !!!

    We zijn trots op je !!!

    Groetjes Henk, Trees, Harm en Manon.

  • 28 Februari 2014 - 19:55

    Margriet, Herman En Finley En Magaidh:

    Leuk, zo'n buitenlandse ervaring. Succes

  • 03 Maart 2014 - 14:11

    Irma:

    Na, Tom,

    das erste Wochenende in Paderborn hast du schon hinter dir, hoffentlich gefällt es dir noch immer und hast du schon einige Leute kennen gelernt. Ich verstehe ganz gut, wieso du dich da wohl fühlst und hoffe, dass du einige unvergessliche Monate in Paderborn verbringen wirst!
    Viele Grüße, wir sehen uns bestimmt Anfang Mai!

    Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Paderborn

Tom

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 919
Totaal aantal bezoekers 9606

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Minor Paderborn

Landen bezocht: